keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Habitaren palat


Siis voi mua dementoitunutta. Unohdin nimittäin ihan laittaa näitä kuvia Habitaren tarjonnasta. Sorry, että saatte nämä vähän jälkijunassa, mutta parempi kai myöhässä kun ei milloinkaan.
Ensimmäiseksi aloituskuvaksi valitsin tämän tanskalaisen ständin. Ollaan nimittäin menossa perjantaina työkamujen kanssa shoppailureissulle Köpikseen, joten otan mielelläni Köpisvinkkejä vastaan eli sellaisen yhden päivän ohjelmaan suosituksia. Niin ja sitten kun vielä löytäis tuon oman passini jostain. Mä en käsitä mihin olen sen tunkenut. Toivottavasti päästävät mut silti matkaan ja takaisinkin, jollei tuota löydy. Ajokorttihan ei käy henkilötodistuksesta, mikä on musta aivan käsittämätöntä. Muita vaihtoehtoja ei ole kuin vanhaksi mennyt henkilökortti ja vanha passi. Saas nähdä miten mun käy kun en mitään pikapassiakaan viitsi ruveta hankkimaan.

5061c941c98c7ebe4300000c.jpg

AmandaB:llä oli iso ständi Habitaressa. Nyt oltiin keskitytty jo tulevaan jouluun ja olihan se aika ihana hiplailla jo joulukoristeita.
5061c95cc98c7eaf5c000018.jpg

5061c96ac98c7e825a000013.jpg
 
Hih, mulle meni nämä piparkakkujutut aluksi ihan läpi. Mietin vain pienessä mielessäni, että ohoh! Onkos ne leiponeet jo joulupipareita ständinsä koristeeksi, mutta eihän ne olleetkaan oikeita pipareita. Oli kyllä hyvin saatu jäljiteltyä oikeaa piparia.  Nämä olis kyllä kiva laittaa esille jouluna kun noiden joulupiparien leipominen tuppaa aina vähän jäämään, mutta näillä sais aina täydelliset piparit pöytään /koristeeksi ja eivät kerrytä kilojakaan :) Täydellistä!

5061c975c98c7e825a000018.jpg
Ja vielä AmandaB:n tarjontaa.
5061c99ec98c7eae3f00002e.jpg
 
Mä jotenkin tykkään näistä piparkakkutaloista. On vähän hienompia kuin omat tekeleet, jotka olen joskus tehnyt savesta ja viime jouluna tein askartelumassasta yhden. Joku ehkä muistaakin sen tekeleen täältä blogistani. Ei mikään kaunokainen se versio enkä todellakaan viitsi laittaa siihen postaukseen linkkiä tähän :)
5061c981c98c7ebe43000011.jpg

Nämä Eero Aarnion suunnittelemat ponyt olivat aika hauskan näköisiä yhtenä rykelmänä. Ja aika makeat noi seinälle laitettavat isot aterimet. Kelpais kyllä mulle. Just tota mun hömppä pömppä tyyliä.
 5061c9dac98c7eae3f000048.jpg                        5061c9e2c98c7ec010000042.jpg

Oi vitsit! Mä niin rakastan näitä tähtiä tai eihän ne välttämättä ole joulutähtiä eivätkä liity jouluun. Kyllähän noita voisi periaatteessa jo laittaa ikkunaan kun illat piemenevät. Mähän olen yleensä meidän kulmakunnan ensimmäinen kun virittelee ulkovalot ja koristeet ikkunoihin. Sitten uskaltaa muutkin jo seurata. Jouluun mennessä itse onkin jo ihan kyllästynyt niihin.
 
5061c9cfc98c7e9b5300001c.jpg

Tämä entisöity lipasto oli musta hieno. Tuollaisen voisi yrittää joskus tehdä itsekin. Päällinen on tehty vanhoista sanomalehdistä ja lakattu.
T5061c9bbc98c7ebe43000016.jpg

5061c9acc98c7efa5a000040.jpg
Samaisella osastolla oli myös tämä liitutaulupöytä. Ihan hauska idea laittaa tuota liitutaulumaalia pöydän pintaan.
5061c9c8c98c7ec010000024.jpg

Sitten meikäläisen lemppariväriin. Vaaleanpunaisia räsymattoja. Jotenkin näissä oli niin ihana sävy, että teki jo ihan mieli ruveta itsekin kutomaan mattoa. Tosin olishan se aika urakka ruveta tuollaista tekemään kun kangaspuitakaan ei ole ihan lähettyvillä, mutta olen minä joskus nuorena tyttönä jopa yhden maton kutonut.
5061c94ec98c7eae3f000009.jpg

Sitten olisi vielä yksi kuva jäljellä. Tyylikkäät avainten säilytyslinnunpöntöt. Nämä olisivat kätsyt eteisessä. 
5061c940c98c7ec010000007.jpg
Tällainen oli siis meikäläisen Habitare pläjäys!
Sorry nyt kun mulla ei ole enää mitään hajua mistä nämä kaikki kuvat olivat. Olisin niin mielelläni laittanut kenen ne aina ovat, mutta kun en enää muista :(
 
Kommentit on poimittu tähän Casa Blogien puolelta vanhasta osoitteesta, koska ne eivät muuton myötä siirtyneet tänne. Kommentointi toimii muuten ihan normaalisti tänne Bloggerin puolelle.
 

Kommentit

    Satu kirjoitti 26.9.2012 klo 13.07
    Ainakin noita viimeisenä kuvassa näkyviä lintuja avaimenperineen löytyy Sisustuspuoti Romanticosta. Meillä on tuo pinkki tilattu sieltä ja se on kyllä hauska:) Voikun joku tietäisi noitten upeiden mattojen tilauspaikan, niin sopisi meille sinne samaiseen kodinhoitohuoneeseen!
     
      Cride kirjoitti 26.9.2012 klo 21.10
      No voi hitsin vitsit kun sain siitä mattopaikasta vielä käyntikortinkin, mutta en löydä sitä enää mistään :( Ne oli tosi nättejä nimittäin. Mistäköhän tuo tieto löytyisi?
       
    Irina - White & Fresh kirjoitti 26.9.2012 klo 15.05
    Noi linnunpöntöt avaimille on Qualyn. Mulla on tuollainen paritalo, jossa valkoinen ja musta lintu. On kätevä ja kivan näköinenkin eteisessä :)
     
      Cride kirjoitti 26.9.2012 klo 21.11
      Oi kiitos tiedoista. Sulla on oikea pariskunta siellä ;)
       
    Niina kirjoitti 26.9.2012 klo 19.01
    Mä oon kade kun sä pääset köpikseen!!:)
     
      Cride kirjoitti 26.9.2012 klo 21.12
      Täällä aikamoinen stressi just nyt kun en kertakaikkiaan löydä sitä passiani, joten toivottavasti pääsen matkaan ilman sitä. Mä en ymmärrä missä se voi olla. Kaikki nurkat jo koluttu. Jos sinne reissuun asti pääsen ja vielä poiskin maasta, niin laittelen tänne sitten ehdottomasti kuvia reissusta :)
       
    Niitty kirjoitti 27.9.2012 klo 10.48
    Ekat tanskalaiset herrat ovat Kay Bojesen, joita mm. Stocka myy, eivät käy joka kukkarolle, mutta katsominen ei mitään maksa.
    Pohjoismaissa on ollut passivapaus tyyliin 70-luvulta mutta suosittelen lämpimästi etsimään passin ja jos ei sitä löydy, sitten vaan pikapassin hankintaan. Ajokortti ei käy henkilöllisyystodistuksena ja sille asialla ei nyt vaan voi mitään. 
    Pikapassin hakeminen on hyvin vaivatonta ja suht halpa kustannus vrt matka jäisi tekemättä. Ja kuitenkin kun syypää olet sinä itse, joka olet passisi hukannut.

    Mä tykkään Köpiksessä vaan kävellä sitä kävelykatua ja niitä sivukatuja. Kauempana on ostoskeskus, siis Tivolin toisella puolen, aika lähellä omena-hotellia, jossa me ollaan aina majoituttu, mutta tarkempia tuntomerkkejä en osaa antaa. Keskustassa on niin paljon ihania kauppoja, siellä aika menee hyvin nopeasti.
     
      Cride kirjoitti 27.9.2012 klo 16.09
      Oi kiitos tuosta tiedosta, että kenen nuo ensimmäisen kuvan tuotteet olivat. Niin ja huh. Mä löysin kuin löysinkin eilen sitten passini vaikka kävin jo varuiksi uusissa passikuvissakin kun olin ihan varma etten löydä sitä mistään. No autostahan se löytyi sieltä keskikonsolista. Ei mitään muistikuvaa, että olisin sen laittanut sinne, mutta onneksi löytyi ja toivottavasti nyt päästään matkaan :)
       
        Niitty kirjoitti 28.9.2012 klo 12.52
        Ja nyt suosittelen lämpimästi että keksit itsellesi hyvän paikan, jossa aina säilytätä perheesi passeja. mä olen aika.... no en ainakaan siisti ihminen mutta passit ovat AINA omalla paikallaan. Koskaan ei voi tietää milloin äkkilähtö iskee. Aika moni muu on rahalla korvattavissa, mutta joskus aina on tilanteita, jolloin pikapassia ei saa, joten siksi on hyvä olla passilla oma paikka.

        tästä tuli mieleen nämä hölmöt kirjoitukset, kun ihmiset kesällä valittaa passihakemusten jonoja. oikeesti ! Passi on voimassa 5 v, jos passi menee vanhaksi esim heinäkuussa, mikään ei estä hakemasta uutta jo toukokuussa, jolloin jonoja ei ole. Monessa asiassa en ole näin järjestelmällinen mutta passi on niin loistava juttu meille kaikille.

        Ihanaa matkaa !!! Kateeksti käy. Köpis on niin ihana ! Ja ei tarvi montaa sataa km mennä alaspäin, kun siellä on kivasti lämpimämpää vielä. Varsinkin keväisin eron huomaa selvästi.
         
          Cride kirjoitti 29.9.2012 klo 23.38
          Terkut Köpiksestä ja onneksi passikin löytyi. Jollei olisi ollut ruumaan laitettav taaavaraa, niin eipä kukaan kertaakaan kysynyt passia tai henkkaria eli näköjään aika vapaata tuo matkustaminen ainakin Pohjoismaiden välillä. Joo meillä on oikeasti passeille sellainen säilytyskansio, jossa oletin tuonkin olevan. Mä olen nykyään niin dementoitunut näköjään jo, että en sitten muistanyt, että olin jättänyt passin auton keskikonsoliin kun mulla oli passi kerran mukana ja ei ollut enää mitään hajua, että olin laittanut sen kaupassa käynnin ajaksi tuonne autoon ja sinne sitten se oli unohtunut. Nyt täytyy muistaa heti laittaa passi oikealle paikalleen ettei enää näin käy :)
           

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti